Śpiew ptaków, kaskady żywej zieleni, a wśród nich ultranowoczesne systemy okienne i drzwiowe oraz cyfrowe technologie prezentacji produktu – stoisko Schüco na targach Fensterbau Frontale wyraźnie pokazało, jak harmonijnie mogą współgrać te dwa światy. Firma zaprezentowała szereg inspirujących innowacji, które doskonale wpisują się w wymogi związane z redukcją emisji CO2 i gospodarką cyrkularną.
Ekspozycja rozwiązań Schüco w hali 7 zwracała uwagę bujną roślinnością, która oplatała centrum stoiska wraz z kawiarnią, dzięki czemu przypominało ono tropikalny las. Całość aranżacji uzupełniały okładziny w kolorze drewna oraz aluminiowe meble i ściany działowe w systemach aluminiowych Schüco Interior. Najważniejszymi punktami prezentacji były strefy Carbon Control, Digital i Residential, w których firma prezentowała kolejno swoje zrównoważone rozwiązania zmniejszające ślad węglowy budynku w całym cyklu życia, kompletne cyfrowe usługi dla architektów, producentów oraz użytkowników ostatecznych, a także nowe systemy i rozwiązania koncepcyjne dla zielonego budownictwa mieszkaniowego. Myślą przewodnią, która „oplatała” wszystkie strefy stoiska, był zrównoważony rozwój i gospodarka zamkniętego obiegu.
Kluczowy element rentowności budynków
Od 1 stycznia 2027 roku zacznie obowiązywać wymóg obliczania „potencjału globalnego ocieplenia” każdego budynku jako wartości GWP i deklarowania jej w ogólnym certyfikacie efektywności energetycznej. Obowiązek ten będzie dotyczyć obiektów o powierzchni powyżej 2000 m2, a od 2030 – wszystkich nowych budynków. Wartość ta będzie podawana w ekwiwalencie dwutlenku węgla kg CO2e i wystawiana m.in. na podstawie deklaracji środowiskowych EPBD dla zastosowanych produktów. Na stoisku można było zobaczyć, jaki wpływ na środowisko mają poszczególne rozwiązania Schüco dzięki umieszczonych przy nich informacjach o oszczędnościach CO2 na etapie produkcji.
- Tegoroczna prezentacja Schüco na targach Fensterbau Frontale to wyraźny sygnał, że już teraz jesteśmy gotowi obniżać ślad węglowy w procesach produkcyjnych stolarki okiennej i wspierać naszych partnerów, dostarczając im zrównoważonych systemów i oprogramowania umożliwiającego wystawianie deklaracji środowiskowych. Oczywiście profil to nie wszystko, ale może w decydujący sposób przyczynić się do redukcji śladu węglowego konstrukcji okiennej, m.in. dzięki wysokiej zawartości tworzywa z recyklingu czy zastąpieniu ropy naftowej w pełni odnawialnym olejem talowym. U nas już stało się to standardem – mówi Marek Mędrek, dyrektor sprzedaży PVC na Europę Wschodnią.
Wszystkie profile okienne Schüco już teraz w podstawowej ofercie zawierają od 25 do nawet 75% szarego recyklatu. Stałe zwiększanie zawartości surowców z odzysku jest możliwe dzięki współpracy firmy ze spółką-córką RE:CORE zajmującą się pozyskiwaniem i przetwarzaniem tworzywa pochodzącego ze starych okien lub odpadów produkcyjnych. Na części stoiska można było zobaczyć zarówno recyklat w różnych fazach przetworzenia, jak i produkowane z jego użyciem profile. Charakterystyczne, szare tworzywo jest widoczne tylko na wewnętrznych częściach profilu, podczas gdy ich zewnętrzne powierzchnie mogą przyjąć jeden z ponad 300 kolorów UnlimitedFinish. W tym roku wzbogaciły się one o zupełnie nowe metaliczne odcienie Mattex, które doskonale oddają wygląd i strukturę powierzchni aluminiowych, także pod względem twardości, co chętnie sprawdzali odwiedzający na efektownych rozmiarów wzorniku.
Nowoczesny design, automatyzacja i prefabrykacja
Systemy okienne z Schüco z PVC-U oraz hybrydowe mogą idealnie imitować, zastąpić lub uzupełnić stolarkę aluminiową, także dzięki lekkiej konstrukcji i niewielkim głębokościom zabudowy. Można to było zobaczyć na przykładzie aluminiowo-tworzywowego okna Schüco Symbiotic z wewnętrzną osłoną Integralmaster, wielkoformatowych automatycznych drzwi przesuwnych Schüco LivIngSlide Panorama, a także prototypowego okna LivIng z PVC-U z ukrytym napędem elektrycznym. Hitem tegorocznych targów były również premierowe systemy Schüco FocusIng i Schüco Perfect. Pierwszy z nich to kontynuacja podstawowej platformy Schüco CT 70 o głębokości zabudowy 70 mm. System cechuje się doskonałymi właściwościami cieplnymi Uw nawet 0,77 W/m2K przy oszkleniu Ug = 0,5 W/m2K. Wysokie parametry termoizolacyjne uzyskano w tym przypadku dzięki zwiększonej głębokości skrzydła 76 mm. Na ekspozycji można było zobaczyć wykonane w tym systemie okno balkonowe z progiem 0 mm, wielodzielne przeszklenie ze skrzydłem rozwierno-uchylnym oraz dwuskrzydłowe drzwi balkonowe typu portfenetr z wbudowaną balustradą. Ogromne zainteresowanie wzbudziły wielkogabarytowe aluminiowe drzwi przesuwne Schüco ASE 80.HI Perfect z wbudowaną roletą wenecką. Innowacyjny system Perfect umożliwia niewidoczną integrację okien i drzwi przesuwnych z roletami, moskitierami, balustradami, zerowymi progami, a nawet parapetami w jednym, prefabrykowanym elemencie. Już niebawem wszystkie rozwiązania Schüco z PVC-U będą dostępne w tym wariancie.
Cyfrowa rewolucja na każdym kroku
Stoisko imponowało nowoczesną formą prezentacji produktów i usług cyfrowych. Na dużym ekranie LED wyświetlał się film na temat programu Carbon Control. Efekty renowacji budynków z użyciem systemów okiennych i drzwiowych Schüco można było zobaczyć w technologii VR, a tuż obok każdego eksponatu podany był kod QR, który po zeskanowaniu prowadził do pełnego opisu rozwiązania. Odwiedzający mogli zaczerpnąć więcej informacji o prezentowanych produktach także dzięki umieszczonym na nich etykietom IoF ID i specjalnej aplikacji na telefon. Innowacyjne rozwiązanie umożliwia zarówno serwisantom, jak i użytkownikom ostatecznym sprawdzanie historii stolarki oraz zastosowanych w niej elementów. Na dotykowych tablicach goście targowi mogli również odkryć świat cyfrowych usług Schüco, które wspierają proces projektowania, produkcji oraz eksploatacji systemów Schüco. Co warto podkreślić, na stoisku nie było żadnych papierowych ulotek, ani katalogów w myśl idei zrównoważonego rozwoju. To ciekawe zestawienie futurystycznych technologii z naturalnym otoczeniem na pewno pozostanie na długo w pamięci odwiedzających.
Grupa Schüco z siedzibą w Bielefeld zajmuje się projektowaniem i sprzedażą systemowych rozwiązań powłok budynków z aluminium, stali i PVC-U. Portfolio produktów obejmuje systemy okienne, drzwiowe, fasadowe, wentylacyjne, bezpieczeństwa i ochrony przeciwsłonecznej, a także inteligentne sieciowe rozwiązania dla budownictwa mieszkaniowego i obiektowego. Schüco zapewnia również doradztwo i cyfrowe rozwiązania na każdym etapie procesu budowlanego – od wstępnej koncepcji, poprzez projekt, produkcję i montaż aż po obsługę posprzedażową wraz z konserwacją i serwisem. Portfolio uzupełniają maszyny do produkcji i usługi dostosowane do potrzeb klienta. Jako jedna z wiodących firm w branży budowlanej, Schüco dąży do tego, aby być pionierem w zakresie całościowego zrównoważonego rozwoju oraz aktywnie przyczyniać się do osiągania neutralności klimatycznej i tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym w branży budowlanej dzięki swoim produktom i usługom. Założona w 1951 roku firma Schüco działa obecnie w ponad 80 krajach i zatrudnia 6750 pracowników. W 2022 roku roczny obrót firmy wyniósł 2,28 miliarda euro. Więcej informacji na stronie www.schueco.pl
Schüco International Polska
press box
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wysyp-nowosci-schueco-na-targach-fensterbau-frontale-2024